Правителството на Тирол представи конкретни планове за прословутия свързващ път над Фернпаса. Ще има два нови тунела, пътни такси и компенсации за местните жители.
Чести задръствания
За решение на проблемите с трафика по Fernpassstrasse (B179) между Reutte и Imst се говори от 40 години. По време на снеговалеж по този важен маршрут север-юг през Тирол бързо се образуват задръствания заради празничния трафик, но и защото товарният трафик не се изкачва правилно и затъва в някой от косите завои. С тези мерки най-тежките неудобства скоро трябва да останат в миналото.
Тунел Fernpas
Тунелът Fernpas е най-важната мярка, представена от правителството. Този тунел (наричан още Scheiteltunnel) е дълъг 1,4 км и ще бъде разположен, така да се каже, под река Fernpas. Така ще се заобиколят някои виражи и това означава, че трафикът ще трябва да преодолява само 70 метра вместо 200 височинни метра. Строителството ще започне през 2026 г. и трябва да приключи през 2028 г.
Втора тръба на тунела Lermooser
Вторият тунел представлява допълнителна тръба, която ще бъде прокопана до съществуващата тръба на тунела Lermooser. Строителството на тази тръба също ще започне през 2026 г. и трябва да приключи през 2029 г. След това старата тръба ще бъде ремонтирана, след което ще бъдат пуснати в експлоатация двете тунелни тръби.