Цените на хранителните продукти и напитките в ски курортите на Salzburgerland са се повишили с около 60% през последните 10 години. Увеличението е почти два пъти по-голямо от темпа на инфлацията за същия период. Това сочи проучване на Arbeiterkammer Salzburg, група по интереси на работниците в Залцбург. Като цяло увеличението на цените е най-голямо в ски курортите с много километри писти.
Ресторанти на пистите
Проучването е проведено в 192 хижи и ресторанти в 23 различни ски курорта, всички разположени директно на пистите. Във всеки от случаите бяха изследвани 24 продукта, от които 11 напитки и 13 ястия, включително 5 детски ястия/напитки. Резултатите бяха сравнени със същото проучване от 2014 г.
Средно цените в ски ресторантите са се увеличили с 59,2%, докато индексът на потребителските цени (показател за инфлацията) се е повишил само с 33,5% за същия период.
Големи разлики
През последното десетилетие цените на напитките са се увеличили с около 49%. Някои примери за увеличения:
Шивасер: +63%
Бира: +46 до +51%
Кола: +47%
Една трета от ресторантите на пистата са таксували чешмяна вода, като средната цена е била 1,06 EUR за 0,25 литра.
От 2014 г. насам храните (включително детските ястия) са поскъпнали дори повече от напитките - с 63%. Например:
Apfelstrudel: +75%
Спагети Болонезе: +69%
Франкфуртер с хляб: +70%
Големи разлики
Между ски курортите обаче има големи разлики. Например в Obertauern, една от най-скъпите дестинации изобщо, половин литър бира струва (в конвертиран вид) 8,50 EUR, докато във Werfenweng плащате 4,50 EUR. Франкфуртер с хляб струва 4,50 евро в Mühlbach am Hochkönig, докато в Saalbach са платени 9,60 евро.
В регионален план увеличението на цените е най-малък в регионите Lungau и Tennengau. Това включва области като Grosseck Speiereck, Katschberg и Dachstein-West. Напротив, регионът Pinzgau е по-скъп от средното. Това включва: aalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn, Zell am See и Kaprun. Беше отбелязано също така, че колкото по-голяма е ски зоната, толкова по-високи са цените.
Ето общия преглед на разгледаните продукти: