На 17 септември пробивните машини завършиха последните метри от строителството на новия железопътен тунел между Австрия и Италия. Това е значителна стъпка в над 30-годишния строителен проект на най-дългия железопътен тунел в света.
Откриване през 2032 г.
Според текущия план Brenner базисен тунел ще бъде завършен през 2032 г., повече от 30 години след първите строителни проучвания през 1999 г. Шофьорите, които минават през Brennerpass по пътя към Доломитите, не могат да пропуснат масивната строителна площадка, която представлява "нервният център" на този проект. Изграждат се цели 64 километра тунели, предназначени за влакове, движещи се със скорости до 250 км/ч. С откриването на тунела, пътуването между Инсбрук и Franzensfeste (Fortezza) ще бъде само 25 минути, вместо сегашния час и половина.
Пътнически транспорт
Изначалната цел на проекта е да се намали трафикът от товарни камиони през натоварения Brennerpass. Тази магистрала изпитва огромно натоварване от постоянно преминаващите камиони, което доведе до драстични мерки от австрийската страна поради пренатоварването на пътя и влошеното състояние на мостовете. Новият железопътен тунел ще играе важна роля в намаляването на товарния трафик по този път.
Добрата новина е, че освен товарни превози, вече се говори и за пътнически транспорт през тунела. Пътуване със скорост до 250 км/ч през тунела със сигурност е по-привлекателно от задръстванията и чакането на пътните такси. Ако желаете да научите повече за този проект, можете да посетите информационните центрове в Инсбрук, Steinach или Franzensfeste (Fortezza).